Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

torsdag 29 april 2010

Dagens tidningskoll

Har numera tid att läsa dags tidningarna ganska noggrant, både tryckta och nätvarianterna. Några funderingar kring dagens innehåll.

Ekonomidelen är inget jag kastar mig över i första taget. Idag stod det något om bankerna, bra resultat, regler som drabbar kunderna – bla bla. Kollar på bilderna och tänker ”faan vad jag är avundsjuk på Annika Falkengrens hår”. Och sen tänker jag att jag nog borde intressera mig lite mer för ekonomi…

Alvedon bland godiset kan ge böter.
Jag måste städa skafferiet, inser jag.

En man har fastnat med handen i en köttkvarn. Det gör ont bara jag läser rubriken. Jag ska ALDRIG köpa köttkvarn till min matberedare. Jag önskar mig INTE en i födelsedagspresent heller.

Reinfeld och Sahlin i skattekrig. Och Sankta Maria fortsätter att prata och nicka förnumstigt utan att någon j-el ifrågasätter det hon säger. Vad har det tagit åt tredje statsmakten? Idag är MW riktigt komisk. Hon tycker det är imponerande att hela 13% av folket vill ha höjd bensinskatt. Det är väl ungefär så många som aldrig är i behov av en bil. Och ganska precis lika många som tänker rösta på mp, enligt senaste mätningen. Vad är det för imponerande med det?

Kungafamiljen ska visas upp i en serie om åtta program i TV4. Alla inslagen sänds utan reklamavbrott. Och så säger dom att kungen saknar makt.

Och som vanligt är det några människor och grupperingar i världen som har ”tagit på sig skulden” för något. Varför säger man så om t ex ett bombdåd som dödat en massa människor? Som om de borde hyllas för det på nåt sätt. De har erkänt, kan man säga. Det är mer korrekt i sammanhanget tycker jag.

Johan Theorins senaste bok är recenserad i några tidningar. Har den liggande vid sängen, i väntan på att jag ska läsa ut Grishams senaste. Nåt att se fram emot!

Kalmar FF har äntligen spelat till sig en seger i allsvenskan. Grattis! (Är man halv smålänning så är man…)

En högvaktshäst slängde av sin ryttare och sprang till Solna. Där fångades han in och kunde köras tillbaka till stallet, oskadd meddelas det. Hur gick det för ryttarinnan?

Slutligen gjorde jag testet ”känner du igen kändisarnas läppförstoringar”. Det gjorde jag inte. Tre av elva rätt, vilket dock får ses som ett skrämmande bra resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.