Välkommen!

En blogg om livets sorger, bekymmer och förtretligheter.

onsdag 22 december 2010

Ännu fler tomtar


Jul-ian måtte vara en riktig prakttomte. Man kan knappt fatta att killen som är beredd att riskera liv (förvisso mest andras, men ändå) för att få ut sanningen till hela världen, nu vägrar att åka till Sverige för att berätta sanningen om den våldtäkt han är anklagad för. Dessutom är han putt för att utredningen har läckt till medierna. Dubbelmoral är bara förnamnet. Läcka som läcka, eller?
Tydligen inte.

Apropå läckor så är väl snuten som filmat en massa med sin tjänstetelefon ganska ångerfull nu. Inte för att han burit sig grymt svinigt åt gång efter gång, inte heller för att han filmat skiten utan för att nån fick tag på hans telefon och avslöjade vad dom håller på med.
”Specialstyrka” jo jag tackar.

SD röstar med dom röda och gröna mot höjda avgifter på Öresundsbron. Alltså, om man höjer priset får färre råd att åka från Danmark och hit. Var det inte det dom ville?

Hemstadens budget håller på att klappa ihop. De styrande ojar sig över att snön kostar miljoner. Men, alla miljoner dom sparat under alla vintrar då det varit barmark, vart tog dom vägen? För dom stålarna är väl sparade för kommande, mer snörika vintrar? Väl?

Let's dance drar igång igen och Aftonbladet gör en grej av att vi nu ska få se Frank Andersson i trikåer. Är inte det det mesta vi sett honom i? Typ. Ranelid ska visst också vara med. Honom har vi däremot inte sett i trikåer. Vet inte om jag ser fram emot det heller. Det räckte med hans nakna bringa i Stjärnorna på slottet.

För sju kronor kan man i samma tidning få se en kvinna som blivit anfallen av ett lejon. Nej tack till det också. Det räckte med minibilden.

Roligast i veckan: alla veganer som försöker få oss att inte äta julskinka. Too late, säger jag bara. Grisarna är redan födda, gödda och slaktade. Var i allsin dar ska vi göra av allt kött om ingen äter upp det? Gräva ner dom döda djuren? Och var ska vi odla alla grönsaker som folk ska äta i stället. Nänä, det där kommer aldrig att funka.
Rör inte min skinka, säger jag bara.

(S) tycker inte det är konstigt att betala 40.000 kronor för en konsult som höll två föredrag. Det tycker däremot alla vi andra. Tappat kontakten med verkligheten, kan man kalla det.

”Källarmonstret” Josef Fritzl får fira jul ensam i sin fängelsecell.
DET är däremot inte konstigt alls.

Alla som upptäckt hur himla vitsig jag varit så här dan-före-dan-före-dopparedan får en stjärna i kanten.

Och jag erkänner, jag var tvungen att kolla i dagens tidning vem av tomtarna som fick jorden-runt-resan i ”Ung & bortskämd” för 50.000 kronor. För att han lärt sig städa toaletten. Undrar om han som tack för all uppassning hemma kommer att ta hand om julstädningen i år.
Ho Ho Ho!

2 kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Frilansare med ett förflutet inom marknadsföring och information. Skriver yrkesmässigt mest om hundar, men vädrar gärna mina åsikter om aktuella händelser i bloggform.